Jun 20, 2009

-Mimpi ialah Dream-

Last nite, tiba2 mimpi kwn2 sume.
Nape tiba2 ni??Baru ingat nk mimpi pegi bercuti riang ria.
Tp mimpi diorg lak!! Haish!
Walau apa pon, diorg ni mmg SUPER AWESOME.

Watak pertama yg muncul dalam mimpi ialah budak nana.
Haiyaa, buat apa dia ni dalam mimpiku??
Hehe. Jgn Mara2 ye nana.
Nana a.k.a Nursyafira Diyana Azman.

Budak ni, kukenal masa di zaman matrik lg.kami satu kuliah tp lain praktikum.
Perasaan aku terhadapnya masa tau pasal dia, agak dingin la jugak.Sume ni hanya 1 sebab je.
Her VOICE. Punya la kuat klu bercakap kt belakang.
Kalau cikgu kt depan mengajar pun, apa yg dia cakap boleh dengar butir percakapan dia sebijik demi sebijik.Aku x la anti kt dia pn. Biarla, at least she woke me up when I was sleeping in the class with her loud voice.
Then, masa registration day kt USM, dia la org pertama yg aku jmpa.
Starting from that day, kami rapat.Walaupun x sama course, still ada kelas yg sama dgn budak ni.Dan, masa tu la, aku kenal dia ni.Suaranya tu kurniaan Ilahi.
Budak ni sangat caring, always there if I need a shoulder to cry, pengkritik kepada sume yg aku buat, teman bergaduh, etc..etc..(malas tulis byk2, kang kembang lak budak ni)
Walaupun dia ni muda setahun dr aku, tp kdg2 budak ni lebih matang dr ku.Sebenarnya, aku ni jek yg x matang lg. hekhek.
Nana, thanx 4 everything. Jasamu ku kenang selalu.

Watak kedua yg muncul ialah pocik.
Pocik a.k.a Sharifah Raudzah
Nama punya la sodap, tp panggil pocik je.
Budak ni klu dengar dia ketawa, kdg2 tu rasa nk lempang jek.Punya la pelik jenis ketawa yg dia ada.Suka sardin yang teramat sgt. Makan hingga menjilat jari.
Kalau sindrom budak ni dtg, aku blaja bersabar.Sebab, sindrom dia suka menyendiri, to be alone, katanya.Apa tah yg dia buat, Wallahualam.
On the contrary, she is a joker.Penghibur duka lara
Budak ni ada a pair of hand yg sgt comey.Aku t'pandang masa kami naik jet-ski.Hakhak. Gile comey n tembam.
Cik, aku rindu coq badak, pulut panggang, pulut sekaya, gulai daging rusa. hekhek.

Pastu, muncul pulak minah ni.
Drama Queen a.k.a Zahida Amin
Dia ni pn pelik.
Cerita sedih yg bukan milik dia pn, dia akan nangis mcm gelap teros masa depan.
Hakhak, jgn mara klu ko baca ye cik zahida.
Suka simpan junk food dalam bilik. Menyemakkan pandangan mata aku, lalu membuatkan aku rasa nk makan je benda2 tu suma.
Slalu sakit2 badan, kaki, tgn, segalanya klu main futsal.Pastu aku jugak yg kena urut.
Zahida, aku nk dgr lagu jab we met yg dinyanyikan oleh ko n lagu nasha yeh pyar yg dinyanyikan oleh abah ko.

Ni sorang lagi minah Hindustan.
Nuha a.k.a Nor Nuha Sultan
A person with positive views all the time.Semua aduanku, akan dipandang dari perspektif yg positif.Oleh yg demikian, klu sesapa ada masalah leh jumpa budak ni.Gerenti ilang ion2 negatif dlm diri.
Cuma, masa latihan mengajar, cabaran yg dihadapinya di SMK St. Savier telah melupuskan sedikit ion positif tu.Puas kami cuba mencari balik ion postifnya.
Nuha, ko sbnrnya kuat sbb dpt abeskan 4 bulan kt sek tu. U are actuallty strong.

Ni pulak my junior. Ema a.k.a Nor Aziemah Azman
Dia ni bukan adik nana ye wpun punya nama ayah yg sama.
Suka makan. Jangan berani cabar ini budak utk bertanding makan.Gerenti kalah punya. Ema is the winner of all time.Penghibur. Tak kering gusi dgn telatah budak gebu ni.
Slalu bg idea time aku kering idea utk mengajar.
Ema, u can be a creative teacher tau. so develop ur skills plus use ur humourous value to attract student. Semoga berjaya jd penjual pixel yg terkemuka.

Si lemah-lembut
Ain a.k.a Norain Mohtar
Budak ni lembut di luar, tp jgn main2 ngan dia.
Suka bergaya dan aku juga suka dgn gayanya.Seorang yg sgt neat dan kemas.
Klu time makan, she will be the last person to finish her food.Jenuh gak nk tnggu budak ni abes makan.
Ain, bawak keta jgn ikut perasaan. bawak ikut kelajuan yg ditetapkan k. Jgn langgar lampu merah.haha.

Abes jek watak ni, aku pn sedar..
la, dh pagi rupanya.
X sempat org len nk masok dlm mimpi ku.
buat yg x masok tu, u all tetap kawan-kawan ku.
Frenship 4 ever.

If you like this article, please click LIKE button below. Thank you.

4 comments:

stardust. said...

hehe.ema masuk dlm mimpi kak nisa.cantik tak ema dlm mimpi tu?hehhe

zahida said...

tq sebab jadi kwn aku yang terbaik...nisa@fisioku..hehe..jaga diri baik2 k...rindu ko...all the best for ur new life!!!do the best to be the best...

Diyana Azman said...

weh..ngutuk aku hebat sakan...
huhuhu...mane watak rumate kesygn ko???
wakaka...aku pun syg ko nisak...
ko ttp comel di hatiku...smlm aku pn mimpi ko jugak...pasal ko dgn abg aku...
huhuhu...nak tau mimpi aper...give me a call k...daa...

nisadaud said...

[[stardust]]
mestila ema cantik, gebu, sume ada, hehehe. no one can ever beat ur 'gebuness' ema.

[[zahida]]
tq zahida, aku pn rindu akan ko. hekhek..

[[Nanabaik]]
mana bole puji ko lebih2..
aku pn pelik nape watak dia x muncul..dia lmbt sgt, aku dh tersedar..kena ke call ko? haiishh..