Jun 2, 2009

-Apit-

Apit :
- my younger brother
- Menetap di rumah di kajang milik emak kami.
- melalui proses short sem
- tinggal bersama rakannya bernama Amar.
- sgt berjimat cermat dlm pengurusan kewangan.
- amat susah dikejut jika telah tertidur.

Kenapa entry ni berkaitan Apit?

Sebenarnya rumah yang diduduki itu telah dipecah masuk oleh sang pencuri.
Pencuri telah mencuri laptop dan wallet mereka berdua.
Sang Pencuri masuk di antara pukul 7-9 pagi.
Waktu lepas suubuh, dan mereka berdua sedang melengkapkan proses tdo malam yang x lengkap gara-gara tgk bola.

Yang peliknya, hanya org di situ je boleh mengakses kawasan rumah tu jek.
Sebab pintu bawah (main door utk naik ke tingkat atas) auto lock dan kunci hanya dimiliki oleh penghuni di situ.
Jd, kesimpulannya, org situ jugak yg pecah masuk rumah..

Kesian gak kt budak 2 org tu..
Harap2nya mereka dapat bersabar.
Moga2 sang pencuri tu insaf dan pulangkan harta milik Apit dan Amar..

Wahai Sang Pencuri..
x takut kah kamu..
nt masa di akhirat..
kamu pikul laptop dan wallet org..
dan kamu mencari tuan punya barang..
tapi sume org dh x nk guna..
pahala kamu akan digantikan dgn dosa tuan punya barang..
x takot ke..
bawak2 la insaf..

-puisi buat Sang Pencuri-


If you like this article, please click LIKE button below. Thank you.

3 comments:

0sh!Nz 0n da bL0ck said...

nape puisi tak macm puisi pun.. eheee

arnamee said...

salam

a'ahh.tak mcm pun;p

erm,ciannye rmereka.smeoa mereka sabarla noo..insyaallah:)

nisadaud said...

oshinz on da block,
x macam ke..
lbh kurg la tu.



arnamee,
wslm..
lebih kurang la tu..
insyaallah, sesungguhnya Allah bersama dengan org yg bersabar..