May 17, 2010

10 Cara Takutkan Jiran Sombong

Jiran anda menyakitkan hati? jiran anda membuat anda mrh? Jiran saya membusukkan la..
Boleh praktikkan cara-cara di bawah ni ye.

1. Kat halaman belakang, gali 2-3 batas berbentuk kubur kemudian letakkan papan dan kain putih. Bila jiran tegur nanti, kata je, "takde apa-apa tu. saya nak tanam sayur..nak berkebun," sambil menyiram air mawar ke atas 'kubur tipu' tu. lagi wangi lagi real.

2. Bila jiran anda tengah menonton TV di ruang tamu mereka, ambil kerusi malas/kerusi plastik dan turut serta menonton TV mereka, tapi dari halaman rumah mereka dan dengan menjenguk-menjenguk tingkap mereka, Mereka pasti seriau. Untuk tambah effek seram lagi, pakai jubah putih dan lakukan pada malam hari, lebih-lebih lagi bila mereka tengah menonton cerita 'pontianak harum'

3. Pesan pizza atau mekdi tapi alamatkan ke rumah jiran anda. Setiap kali buat pesanan, suruh orang delivery hantar ke rumah mereka. Make sure la jiran anda tu ada di rumah mereka. Kalau jiran complaint, kata anda takde telefon jadi kena pesan ke alamat mereka..

4. Minta kebenaran mereka untuk membuang sampah di dalam tong sampah mereka. Jika mereka tanya kenapa, katakan saja, "tong sampah saya penuh dengan mayat..eh..eh..sampah..hehehe"

5. Jika anda duduk dengan keluarga, suruh ahli keluarga anda panggil anda dengan gelaran 'Duli yang maha mulia seri paduka zargon'. Kalau duduk dengan rakan-rakan serumah, minta mereka panggilkan anda sebegitu. jika jiran nak tahu kenapa, kata je anda berasal dari kerabat diraja Marikh.

6. Buat open house dan jemput jiran anda. Tapi hidangkan kasut, selipar, terompah, boots dan kasut high heels sebagai hidangan utama. Buat bbq di halaman dan panggangkan selipar jepun anda. Cadangkan kepada jiran yang anda pun boleh tolong mereka panggang kasut mereka sekali. Kalau sayang kan kasut, boleh gunakan kasut yang lama.

7. Bila jiran datang ke rumah anda, jangan bagi mereka duduk di atas kerusi. Suruh duduk kat atas lantai, walaupn ternyata ada sofa dan banyak kerusi lain. Kata yang kerusi kat rumah anda ada jerangkap samar (landmines). kalau ke rumah mereka, buat benda yang sama. Kata anda tak nak duduk, takut meletup..

8. Bila menyidai baju di ampaian rumah, sidai sekali surat khabar, majalah dan buku-buku anda. Jika jiran tengok, katakan saja anda tak suka baca bahan bacaan kotor. (konon-konon anda basuh sekali semua bahan bacaan anda)


9. Setiap subuh, alihkan tanaman dan pokok bunga jiran anda daripada tempat yang asal. Lakukan setiap pagi supaya tanaman/pasu bunga mereka sentiasa beralih-alih. Kalau mereka hairan atau pelik, katakan saja, "kuat betul pokok-pokok awak ni berjalan"


10. Buat patung boneka daripada kain yang serupa macam muka dan pakaian jiran anda. Jika dia terkejut, kata je anda rasa lonely dan boneka tersebut membuat anda rasa jiran anda sentiasa di sisi dan tak lonely. Sure dia horror..!!




If you like this article, please click LIKE button below. Thank you.

0 comments: